Láncszemek

TÁMASZKODÓ

Hasznos, gyakorlati ötletek, tanácsok, tapasztalat megosztás - vezetőknek és minden szakmai érdeklődőnek

Megtekintés

SZAKMAI TRÉNING - egynek, vagy mindnek?

Ebben a kis tanácsadó írásban nem a tréning tartalmakat feszegetjük, nem is a tréning cégeket viszonyítjuk egymáshoz.

Két szempont gyakorlati tapasztalatait osztjuk meg: Mikor érdemes nyílt programra küldeni a munkatársakat?

Mikor válasszunk kihelyezett, cégre specializált formát?

Hagyjuk most az evidenciákat: csapatépítő tréning, új feladatra kell felkészíteni az egész team-et…. egyértelmű, hogy csak az adott közösséghez igazított, testreszabott fejlesztés jöhet szóba.

Itt vannak azonban a szakmai továbbképző, készségfejlesztő, ismeretadó tréningek. Vajon küldjük el egy-két munkatársunkat, akik felszedik az új ismereteket? Vagy jó lenne mindjárt házhoz hozni a programot és az egész csapatot fejleszteni?

Íme, néhány gyakorlati, megfontolásra érdemes szempont:

( folytatás)

Szakolczai József
Ügyvezető igazgató
INTEGRÁCIÓ Kft.

Megtekintés

A HATÉKONY RAKTÁRVEZETÉS - 7 erőforrása

Mit oszt meg 32 ipari raktárvezető, ha összejön egy-egy szakmai tréningen?
Miben rejlik személyes hatékonyságuk ereje?
Most kinyitjuk egy kicsit a Raktári vezetők személyes hatékonysága szakmai tréningünk ajtaját és be lehet pillantani. 

 

Raktári folyamatok stabilitása
...avagy rend a lelke mindennek
Raktári rugalmasság
...Kreativitást!
Raktárosok motiválása
...Jé, a raktárban emberek dolgoznak!
Élet- és vagyonvédelem
...a raktár nem rodeó pálya
Konfliktuskezelés a logisztikában
...a raktár a gyűjtőpont
Belső konfliktusok –
...belső érdekérvényesítés
Raktári rendszerek
...jó informatika nélkül nehezen megy.

( folytatás)

Megtekintés

Valós kereslet, vagy készletfeltöltés?
  • 2020 szeptember
    Ez a mostani keresletnövekedés szerves növekedés, vagy csak a kiürült ellátási láncok készletfeltöltése? 
    Nagyon nem mindegy…. Nem mondom végig, hogy mivel jár az egyik és a másik. 
    Ha a keresletnövekedés csak átmeneti, akkor mások a válaszok, mintha tartósnak ígérkezik a növekedés. És ha még lenne is biztos információ, senki nem mer garanciát vállalni. Megértem…

( folytatás)

Megtekintés

Miért szórnak ennyire a beszállítói árajánlatok szolgáltatások esetében?
  • Múlt héten felhívott egy kedves beszerző kollegina és a következő kérdést szegezte nekem. Miért szórnak (ennyire) a beszállítói árajánlatok a szolgáltatások esetében? És elmesélte a következő történetet.

    Van három új csomagológépük, amelyre a használat során enyvszerű anyag rakodott le. A szárazjeges tisztítás egy tökéletes megoldás a rendbe tételükre, és ráadásul vegyszermentesen lehet vele dolgozni, ami szintén fontos szempont. Eddig ilyen szolgáltatást még nem szerzett be. A négy ajánlat közül a legolcsóbb és a legdrágább között majdnem 50% - os különbség van… A technológia gyakorlatilag ugyanaz. Természetesen a beszállítók ugyanazt a specifikációt kapták, beleértve a gépek fotóit és leírásait is.

    Még a rutinos kollégák is elcsodálkoznak néha, hogy mekkora szórás van egy-egy indirektes tenderre beérkező ajánlatok árai közt. És ez nemcsak a formális tendereknél igaz, de a klasszikus kiküldöm az ajánlatkérést emailben és várom az ajánlatot megoldásokra is.

    Gyűjtsük csokorba a lehetséges okokat.

( folytatás)