IPARI VEVŐKAPCSOLATOK
Típusa: | szakmai készségfejlesztő tréning |
Időtartama: | 2 képzési nap (2x8 óra) |
Legközelebb elérhető: | 2021. május 11-12, Budapest |
Részvételi díj: | 164.000 HUF + ÁFA/fő |
Tréningvezető: | Pitroff Mariann |
Kedvezmény lehetőségek: | részletek a jelentkezési lapon! |

JELENTKEZÉSI LAP
A vevő a király? Tényleg?
Kiknek ajánljuk?
A vevőkkel napi szinten kapcsolatot tartó kollégáknak, akik képviselik a gyár érdekeit a vevőnél és a vevő érdekeit a gyárban.
Célja:
Stabil kommunikációs készségeket adni a telefonos és az elektronikus kapcsolattartáshoz
A tematika fő pontjai
Sürgetés
A vevő megállapodott határidőn belül követel szállítást
- Eredményes elhárítás
- Hogyan kezeljük az arrogáns vevőt? Hatásos felderítés, érdekképviselet.
- Ha egyszer tudtuk, mindig tudjuk?
A bizonytalanság
A vevővel tudatni kell, hogy növekedtek a nem határidőre való teljesítés kockázatai
- Kritikus termékek és határidők – kockázatok egyeztetése a vevővel
Tévedések
A vevőnk reklamál – nem az érkezett, amit kért és visszaigazoltunk - A vevői reklamációk megfelelő kezelése.
A hiányok
Nem tudunk mennyiségben pontosan szállítani (A hiányok „eladása”)
Az eltérések kezelése, a kockázatok csökkentése. Költség-megosztások. Érdekképviselet.
Módosítások elérése a vevőnél.
A megrendelés utáni termékmódosítás
Másra lenne szüksége a vevőnek, mint amit rendelt
Hogyan mondjunk „nemet” a vevőknek? És hogyan legyünk kompromisszum-készek?
A határidők módosítása
a)A „később kell – hamarabb kell” esetei – a káosz elkerülése
b)A hirtelen mennyiségi növekedés/csökkentés kezelése
Rossz hírek közlése
Egy sajátos algoritmus: a tények; mit tettünk eddig - részeredmények; mihez képest történik mindez: A 0 pont meghatározás; javaslatok (előnyök és hátrányok); feladatok (határidők, vállalások – kockázatok)
Dokumentációs problémák
Nem egyezik a termék és a dokumentáció: ki járjon utána? (Cégen belüli visszacsatolás)
Ha mi hibáztunk - ….
Minőségi problémák kezelése
Együtt a minőségüggyel
A belső együttműködés fejlesztése – a konfliktusok megelőzése, illetve gyors megoldása érdekében
Blokkolt számlák
Nem fizet a vevő – vagy nem időben
A blokkolt számlák okozta konfliktusok megértése, rendezése. Proaktivitás.
A specifikus anyagok
Nem szállít a vevő által kijelölt monopol beszállító
Amikor erőből tárgyal a vevő. – Összhangteremtés, érdekképviselet.
A kismennyiségű megrendelések
a)A kifutó termékek problémái
b)A próbagyártások nehézségei
Kifutó termékek
a) Az ’obsolete’ problémái – megelőzhető?
b) A műszaki változások miatti problémák
A személyes sík
"Nehéz eset" a kapcsolattartó személye
Önmagunk elfogadtatása, partnerré válás
Szakmaiság - oldott hangulat - személyes fejlődés